Osobní rozvoj

11 ZPŮSOBŮ, JAK BÝT ŠŤASTNÁ: STISKNĚTE TLAČÍTKO RESTART

Cítíte, že jste vše, jen ne v pohodě? Být skutečně šťastná znamená, že pečujete o všechny části svého já: o tělo, mysl, srdce i duši. Zmáčkněte pomyslné tlačítko restart a naučte se být šťastnější a zdravější. Přinášíme vám návod, co dělat pro to, abyste měla svůj život pod kontrolou.

žena pije čas a přemýšlí jak být šťastná

1. Odpočívejte: relaxace jako klíč k pohodě

Tam, kde je odpočinek a relaxace, tam je i zdraví. Přesto řada žen neumí odpočívat a jede na doraz. Stačí se podívat do jejich diáře, kde mají rozplánovaný den takřka na hodiny. Naslouchejte svému tělu, co se vám snaží „říct“. Pokud jste unavená, odpočívejte. Někdy je lepší déle spát než jít ráno do posilovny. Odpočinek – to je klíč k pohodě.

2. Respektujte biorytmus svého těla

Vaše tělo je ten nejdokonalejší „stroj“ na světě. Chovejte se k sobě s úctou a láskou a respektujte svůj biorytmus. Snažte se dělat určité věci ve stejnou dobu. Vaše tělo miluje vaší každodenní rutinu a odmění se vám za to větším přílivem energie.

3. Hydratujte tělo zevnitř

Základem pohody je dostatečná hydratace těla. Voda ovlivňuje vše, co děláme, jak se cítíme i jak přemýšlíme. Vypijte jednu sklenici vody každou hodinu. Pokud nejste zvyklá pít vodu v tak krátkých časových intervalech, jděte na to pomalu a postupně zvyšujte příjem tekutin.

TIP: Vypijte velkou sklenici vody zhruba 30 minut před jídlem. Pomůže vám to rozpoznat žízeň od hladu a zároveň sníte menší množství jídla.

4. Stravujte se 70 / 30

Vaše tělo pracuje každou vteřinu jen a jen pro vás. A to velmi tvrdě. Neoddychne si ani v noci. A to, co do těla investujete, to se vám vrátí. Jezte proto kvalitní potraviny, které koupíte za přiměřenou cenu. Zaměřte se na to, aby 70 procent vaší stravy tvořila zdravá a vyvážená strava. Do 30 procent pak zahrňte to, na co máte chuť. Nevyčítejte si burger nebo koktejl. Pokud to milujete, pochutnejte si na tom. A nemějte žádný pocit viny. Koneckonců stejně občas zatoužíte po nezdravých věcech, tak proč to nemít pod kontrolou?

žena fouká do sněhu a je šťastná

5. Vyrazte na procházku do přírody

Kdykoliv můžete, jděte ven do přírody. V létě choďte bosá v trávě, na podzim si užijte legraci ve spadaném listí. Obejměte strom, schovejte se pod jeho stín a přibližte se přírodě. Cvrkot a ruch přírody má neobyčejný účinek na vaši celkovou pohodu.

6. Jezte sezónní potraviny

Kupujte potraviny od lokálních výrobců a prodejců a dejte přednost sezónním potravinám. Vyrazte na místní farmářské trhy a zjistěte, co tam dobrého sezónního nabízí. Věnujte čas přípravě jídla a v klidu se najezte. Když budete jíst pomalu, rozpoznáte signál těla, že už jste sytá. Zároveň tím podpoříte trávení a vstřebávání živin.

7. Hýbejte se a protáhněte tělo

Vyberte si fyzickou aktivitu, kterou milujete. Nezáleží na tom, co děláte: choďte na procházky, jezděte na kole nebo cvičte podle YouTube. Nebuďte hodiny v posilovně, když víte, že za pár týdnů tam přestanete chodit. Najděte si pohyb, u kterého vydržíte nejlépe po zbytek svého života. Choďte. Protahujte se. Tancujte. Dělejte zkrátka to, co vám přináší radost!

8. Pečujte o své „JÁ“

Nebuďte každý den online a buďte sama se sebou. Bez digitální zábavy a sociálních sítí. Vnímejte, co se vám honí hlavou a přijměte své emoce. To je ten způsob, jak pečovat sama o sebe. A navíc: způsob, jakým o sebe pečujete, je zrcadlem toho, jak se k vám chovají ostatní.

9. Stýkejte se s lidmi

Člověk je tvor společenský. A nezáleží na tom, jestli jste introvert nebo extrovert. Každý se potřebuje socializovat. Na lidech je krásné to, že spolu žijí, spolupracují, podporují se a sdílí poselství. Lidé kole vás vyživují vaši duši a udržují vás v dobré psychické kondici.

10. Věnujte se více tomu, co milujete

Ráda fotografujete, čtete dobrodružné romány, malujete nebo spravujete blog? Dělejte více toho, při čem se cítíte skvěle. Pokud marně hledáte něco, co by vás těšilo a bavilo, vzpomeňte si na časy, kdy jste byla šťastná. Možná jste v té době pomáhala lidem, možná jste chodila po horách. Vraťte se k tomu a dělejte to často – radost ze života je mocná a inspirativní. Čím více se budete věnovat svým oblíbeným činnostem, tím více budete šťastnější.

žena fotí a je šťastná

11. Buďte vděčná i za maličkosti

Za co jste ve svém životě vděčná? Zamyslete se před spaním nad uplynulým dnem a uvědomte si, co se vám podařilo a co vás inspirovalo. Možná vás dobilo sluníčko, když jste šla o polední přestávce ven, nebo vám zavolala nejlepší kamarádka. Buďte za tyto maličkosti vděčná a naučte se dívat na svůj život jinýma očima. Pozitivní myšlení se dá naučit – tak hurá do toho!

Sdílejte článek na Facebooku a diskutujte s přáteli, jak být šťastná a v pohodě!

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial