Dieta a výživa

13 RAD, JAK O VÁNOCÍCH NEPŘIBRAT: UŽIJTE SI VÁNOCE BEZ VÝČITEK

Užijte si Vánoce bez strachu, že na začátku nového roku budete vážit o několik kil víc. Udržte si přes vánoční svátky svoji váhu a zůstaňte v dobré fyzické kondici. Připadá vám to nemožné? Podívejte se na následující rady, jak prožít krásné Vánoce a nepřibrat.

vánoční cukroví

1. Zůstaňte u svých stravovacích návyků bez ohledu na Vánoce

V první řadě mějte na paměti, že Vánoce trvají jen pár dní a nemusíte se kvůli tomu vzdávat pohybu ani lehčí stravy. Jen proto, že jsou Vánoce, nemusíte každý večer mlsat cukroví a popíjet vaječný likér. Čím víc se budete držet svých stravovacích návyků, tím méně budete jíst nezdravá, tučná a těžce stravitelná jídla.

2. Využijte předvánoční čas ke spálení kalorií

Pár dní před Vánoci vydáte více energie než v jiné zimní dny. Jen si to představte, kolik nachodíte kilometrů po městě při shánění dárků a kolik vydáte energie na pečení, vaření a úklid. Nezlehčujte si práci tím, že použijete robotický vysavač nebo zaparkujete na parkovišti hned u vchodu. Každý pohyb se před Vánoci počítá.

3. Nevynechávejte snídani

Nastávají vánoční dny a vy máte chuť na vánočku s máslem, případně snídani vůbec nestíháte. Bez ohledu na to, jak máte hektické ráno, nasnídejte se. Zrychlíte tím metabolismus o 10 procent a během dne se nebudete přejídat. Dejte si k snídani něco lehkého – například ovesnou kaši, vařená vejce, čerstvé ovoce, jogurt a celozrnné tousty.

4. Zacvičte si hned ráno

Ranní rozcvička nastartuje váš metabolismus na zbytek dne. Nezaměřujte se tolik na dobu trvání jednotlivých cviků jako spíše na intenzitu cviků. Naplánujte si 20 minut intenzivního běhu na páse nebo intenzivní jízdy na rotopedu. Díky rozjetému metabolismu spálíte během dne více kalorií.

žena popíjí vánoční horkou čokoládu

5. Odlehčete Štědrovečerní menu

Dejte si místo vepřového řízku kuřecí či krůtí plátek a k tomu bramborový salát promíchaný s jogurtovým dresinkem. Pokud víte, že si na takovém jídle nepochutnáte, nic se nestane, když protentokrát uděláte výjimku a dáte si smaženého kapra s pořádnou dávkou domácího bramborového salátu. Hlavní je, abyste neměla pocity viny a jídlo jste si vychutnala.

6. Nejezte víc, než byste normálně snědla

To, že odmítnete přídavek, neznamená, že vám jídlo nechutnalo. Stejně tak není nic špatného na tom, když nechcete dolít víno. Udržte svůj mlsný jazýček na uzdě a odolejte dobrotám na stole, které obsahují spoustu kalorií. Uvědomte si, že ve skutečnosti nemáte hlad, ale jen chuť.

7. Po sytém jídle pohyb

Není nic horšího, než když sníte kalorické jídlo a natáhnete se na gauč. Jakmile dojíte, zaměstnejte se uklízením, mytím nádobí nebo hraním s dětmi. Pokud to počasí dovolí, zorganizujte výlet po okolí nebo jděte alespoň na procházku.

FAKTA: Lidé během vánočního období přiberou 0,8 až 1,5 kilogramu. Vědci navíc zjistili, že kila nabraná o Vánocích lidé nezhubnou.

8. Nechoďte na návštěvy hladoví a žízniví

O vánočních svátcích se navštěvujete s rodinou a přáteli. Nevyhnete se tak stolu plnému laskomin, smažených pokrmů a kalorického pití. Nechoďte proto na návštěvy hladoví a žízniví. Vypijte doma dostatek vody a snězte něco lehkého.

ženy debatují jak o Vánocích nepřibrat

9. Nesnažte se přes svátky zhubnout

Přijměte fakt, že se o vánočních svátcích úplně nevyhnete kalorickému jídlu. Neplánujte si, že o Vánocích zhubnete. Dejte si za cíl, že nepřiberete a udržíte si současnou váhu. V novém roce se můžete vrátit ke svému jídelníčku, který vám pomůže zhubnout.

10. Servírujte si jídlo na malém talíři

Sledujte velikost porcí a počet porcí, které za den sníte. Zkuste si jídlo naservírovat na menší talíř, abyste toho snědla méně. Než si přidáte, počkejte 20 minut, než mozek vyšle signál, že vám porce jídla stačila.

11. Vařte mezi svátky lehká jídla

Mezi vánočními svátky a Silvestrem vařte jídla z luštěnin, celozrnných surovin a zeleniny. Vybírejte libové kusy masa a připravujte dezerty s nízkým obsahem cukru a tuků. Připravujte pokrmy pečené nebo vařené v páře. K jídlu podávejte vodu ochucenou citronem nebo mraženým ovocem.

12. Dostatečně spěte

Dopřejte si dostatek spánku. Pokud jste unavená a dochází vám energie, pravděpodobně sáhnete po nezdravých potravinách, jako jsou chipsy a čokoláda. Navíc vaše tělo vyprodukuje více stresového hormonu kortizolu, který zvyšuje chuť k jídlu.

svařené víno

13. Pozor na alkohol a koktejly

Koktejly a některé alkoholické nápoje jsou doslova kalorickou bombou. A jak víte, o vánočních svátcích se toho vypije víc než při jiných příležitostech. Dávejte si nízkokalorické nápoje, například gin s tonikem, vodku s tonikem nebo nízkokalorická vína.

Dejte v novém roce obžerství STOPku

Vánoční svátky obvykle končí k 1. lednu nového roku. Nepokračujte v konzumaci dobrot, jako by vás čekal hladový rok. Dejte si předsevzetí, že od nového roku začnete se zdravým stravováním.

Napište nám do komentářů, jak zvládáte vánoční obžerství. My v redakci neumíme odolat a nějaké to kilo na Vánoce přibereme!

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial