Dieta a výživa

EXISTUJE DIETNÍ VÁNOČNÍ CUKROVÍ? A CO BY MĚLO PŘÍPADNĚ OBSAHOVAT?

Vánoční přibírání na váze je noční můrou většiny žen, které bojují s váhou nebo si snaží udržet štíhlou linii. Hlavně naše mlsné jazýčky nedokážou odolat cukroví, vaječnému likéru, svařáku a vánočnímu punči. Nemusíte se těchto dobrot vzdávat: upečte si letos vánoční cukroví, které obsahuje méně kalorií. Je ale takové cukroví skutečně dietní?

sušené ovoce a oříšky na dietní cukroví

Lidé přeceňují počet kalorií: ve skutečnosti jich zkonzumují méně, než si myslí

Věděli jste, že mnoho lidí si mylně myslí, že se přejídají, ale ve skutečnosti tomu tak není? Vše se odvíjí od vašeho kalorického benchmarku. Obecně se říká, že lidé by měli zkonzumovat zhruba 2 000 kalorií denně. Neměli bychom to ale brát za všeobecné pravidlo. Záleží na tom, jaký máte výdej kalorií. Čím jste mladší a aktivnější, tím více kalorií můžete přijmout. Ukažme si to na příkladu:

  • 18letý muž potřebuje v průměru 3 200 kalorií denně.
  • 18letá žena potřebuje v průměru 2 400 kalorií denně.
  • 50letý muž potřebuje v průměru 2 200 kalorií denně.
  • 50letá žena potřebuje v průměru 1 600 kalorií denně.

Zkuste si spočítat, kolik kalorií přijmout, abyste nebyla v deficitu. Vyzkoušejte online kalkulačku nebo se poraďte s výživovým poradcem.

med na dietní vánoční cukroví

Čím nahradit rafinovaný cukr, bílou mouku a máslo?

Máslo, cukr a bílá mouka: každé vánoční cukroví obsahuje alespoň jednu z těchto ingrediencí. Upravte si recepty vašeho oblíbeného cukroví tak, aby odpovídaly vašemu stravovacímu stylu. Vyměňte pár nezdravých ingrediencí za zdravější varianty a konzumujte cukroví bez výčitek:

  • Dietní cukroví musí obsahovat méně cukrů a více bílkovin.
  • Bílou mouku nahraďte ovesnou, celozrnnou, žitnou nebo špaldovou moukou, které jsou zdrojem vlákniny a živin.
  • Rafinovaný cukr nahraďte sladidly, nejlépe přírodní stévií, čekankovým sirupem, medem, agáve sirupem, javorovým sirupem, ječmennou sladěnkou, datlovou pastou nebo rýžovým sirupem.
  • Živočišné máslo nahraďte kvalitními rostlinnými tuky.
  • Obsah bílkovin v cukroví zvyšte proteinovým práškem. Čokoládový protein vám plnohodnotně nahradí čokoládu v cukroví.
  • Upečte cukroví, které obsahuje pořádnou dávku oříšků, sušeného ovoce a kvalitní čokolády.
zdravé dietní vánoční cukroví kuličky

Cukroví nebude nikdy moc dietní. Upečte alespoň zdravější varianty a hlídejte si, jaké množství cukroví za den sníte. Odborníci na výživu doporučují maximálně 4 až 5 kousků cukroví denně.

Sdílejte článek na Facebooku a inspirujte přátele k pečení zdravého a dietního vánočního cukroví!

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial