Dieta a výživa

PROČ JÍST FERMENTOVANÉ POTRAVINY?

Prozkoumejte s námi, jaké jsou zdravotní přínosy fermentovaných potravin. Již naši předci věděli, jaké mají výhody pro naše tělo. Proč si fermentované potraviny zaslouží místo na našich talířích a jakou službu prokážou vašemu zdraví? Více v dnešním článku!

fermentované potraviny ve sklenicích

Fermentované potraviny jako zdroj probiotik

Fermentované potraviny jsou bohaté na probiotika. Tyto prospěšné bakterie kolonizují střevo a hrají klíčovou roli pro udržení vyváženého střevního mikrobiomu. Ten je nezbytný pro trávení, vstřebávání vitaminů, absorpci živin a podporu imunitního systému.

Fermentované potraviny časem zlepší zdraví střev a trávení a zmírní zažívací problémy, jako je zácpa nebo nadýmání. Začleňte do každodenní stravy jogurty, kefíry nebo miso pastu, a vaše tělo vám poděkuje.

Fermentované potraviny mají bohaté nutriční složení

Potraviny se stávají díky fermentaci nutričně bohatší. Během fermentace dochází k rozkladu složek potravy (například sacharidů) na jednodušší sloučeniny. Toto štěpení vede k produkci různých vitaminů a minerálů. Například fermentované mléčné výrobky, jako je kefír nebo jogurt, obsahují vyšší dávku vitaminu B, zejména riboflavinu, niacinu a kyseliny listové.

Fermentační proces také rozkládá laktózu, takže lidé s intolerancí laktózy snáze stráví fermentované mléčné výrobky.

Fermentované potraviny jako zdroj antioxidantů pro detoxikaci

Fermentované potraviny jsou rovněž pokladnicí antioxidantů pro přirozený detox. Pořádnou dávku antioxidantů obsahuje například kimchi nebo kysané zelí. Konzumace těchto potravin pomáhá v boji proti škodlivým účinkům oxidačního stresu ve vašem těle. Díky tomu nastává přirozená detoxikace organismu.

Při procesu fermentace vznikají jedinečné bioaktivní sloučeniny, které neutralizují škodlivé látky, které neúmyslně konzumujeme v naší stravě.

fermentovaná potravina kimchi

Seznam fermentovaných potravin: jaké zařadit do jídelníčku?

Využijte všech výhod fermentovaných potravin a začleňte je do vašeho jídelníčku. Jaké fermentované potraviny konzumovat?

  • Jogurty, kefíry, zákysy, acidofilní mléka, zrající sýry
  • Kysané zelí
  • Kvašené okurky
  • Tempeh
  • Sójová omáčka
  • Natto
  • Kombucha
  • Kimchi
  • Miso pasta
  • Fermentovaná zelenina
  • Kváskové pečivo, chléb
  • Jablečný ocet, umeocet

Sdílejte článek na Facebooku se svými přáteli!

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial