Dieta a výživa

RANNÍ CVIČENÍ: 9 NÁPADŮ OD FITNESS TRENÉRŮ, JAK SE MOTIVOVAT

Cvičit po ránu? Zní to skvěle, ale to vstávání… Je těžké donutit se k rannímu cvičení, když se vám nechce z postele a víte, že máte před sebou náročný den. Jaké výhody má ranní cvičení a jak se přinutit vstát, když je venku ještě tma? Motivujte se tímto článkem!

žena provozuje ranní cvičení

Ranní cvičení: rady od fitness trenérů, jak na to

Věřte nebo ne, ranní cvičení je jedním slovem úžasné. Zlepší vám náladu a po zbytek dne se budete cítit skvěle. Nebudeme vám lhát: je těžké udělat z toho pravidelný zvyk. Motivujte se následujícími tipy od fitness trenérů a postupem času si nebudete umět představit ráno bez cvičení!

1. Vstávejte každý den ve stejný čas

Začněme tím nejtěžším: vstaňte z postele. Cítíte se jako zombie? Vstávejte každý den ve stejný čas. A platí to i pro dny, kdy nebudete ráno cvičit.

Pokud budete vstávat ve stejnou dobu, váš mozek si zvykne na to, že v tuto dobu začíná váš den. Díky tomu se budete cítit čilá.

TIP: Vyhecujte se a zapojte se do měsíční výzvy: v příštích čtyřech týdnech vstávejte každý den ve stejnou dobu (včetně víkendů). Tělo se postupně aklimatizuje. Přidejte menší pohyb hodinu po probuzení a držte se svého pravidelného denního rozvrhu.

2. Večer si připravte něco dobrého na ráno

Motivujte se ranní vůní kávy, oblíbeným čajem nebo Smoothie. Nastavte si večer na kávovaru čas, kdy vám má ráno připravit kávu. Vůně kávy vás povzbudí a pomůže vstát z postele. Pokud milujete Smoothie, vzpomeňte si ráno po probuzení, že na vás čeká v ledničce.

3. Jakmile se probudíte, rozsviťte světla

Co reguluje váš cirkadiánní rytmus? Světlo. Když se vystavíte světlu, vyšlete do mozku signál, že je čas vstát. Snažte se co nejdříve po zaznění budíku všude rozsvítit světla nebo roztáhnout závěsy.

TIP: Instalujte doma osvětlení, které má intenzitu světla alespoň 10 000 luxů. Skvělou vychytávkou jsou chytré žárovky, u kterých si nastavíte, kdy se mají rozsvítit. Ve vašem případě se zazvoněním budíku.

4. Naplánujte si cvičení s kamarádkou

Ranní tréninky jsou mnohem zábavnější, když je absolvujete ve dvou. Je na co se těšit – popovídáte si s kamarádkou a navíc bude o dost těžší trénink zrušit. Podporujte se navzájem a udržte si ranní rutinu.

TIP: Nemáte kamarádku, která by chtěla cvičit po ránu? Poohlédněte se, jaké fitness má otevřeno od brzkých ranních hodin, případně jestli pořádá ranní skupinové fitness lekce.

5. Vytvořte si z cvičení pravidelnou rutinu

Na sociálních sítích narazíte na rady, že ihned po zazvonění budíku máte vstát a cvičit. Tento přístup ale odrazuje lidi od toho, aby ranní cvičení vůbec zkusili. Nastavte si to jinak: začněte den relaxací, například pitím kávy při sledování oblíbených videí po dobu 15 až 20 minut. Teprve potom se pusťte do cvičení.

Zamyslete se nad relaxační aktivitou, která vás uklidní – ať už je to sledování videí o vaření, dovádění s pejskem nebo vybarvování antistresových omalovánek. Až potom si zacvičte.

Ano, budete muset vstát o pár minut dříve. Ale díky vědomí, že vás čeká něco příjemného, bude snazší vylézt z postele a držet se tréninkového plánu.

žena provozuje ranní cvičení

6. Mějte realistické tréninkové plány

Děsí vás představa, že musíte uběhnout pět kilometrů nebo strávit hodinu posilováním? Akorát docílíte toho, že s cvičením brzy přestanete. Naplánujte si kratší tréninky – i tak pocítíte, jaký to má pozitivní dopad na tělo a psychiku.

TIP: Co takhle vyzkoušet 30minutový HIIT trénink nebo 20minutové cvičení zaměřené na posilování celého těla? Znamená to, že můžete o 30 minut déle spát.

7. Zpříjemněte si cvičení

Kazí vám náladu pomyšlení, že se musíte nasoukat do těsného cvičebního úboru? Nebo si v něm připadáte totálně nepřitažlivá? Zpříjemněte si ranní cvičení – oblékněte se do ultra pohodlného oblečení.

Pouhou změnou toho, co máte na sobě, změníte celý svůj postoj k cvičení. Nemusíte se oblékat jako ostatní – zkrátka si vezměte to, v čem se cítíte pohodlně a sexy.

8. Objednejte se na lekci cvičení bez možnosti vrácení peněz

Investovala jste své těžce vydělané peníze do hodiny cvičení? Objednejte se na lekci cvičení do fitness, kde vám strhnou peněžní kauci, pokud nedorazíte. To pomáhá lidem dodržovat tréninkové plány.

TIP: Rezervujte si lekci s osobním trenérem, který vám pomůže dostat se do formy, pracovat na konkrétních cílech a zůstat motivovaná, protože víte, že někdo počítá se s tím, že se na lekci dostavíte.

9. Dejte si po tréninku něco chutného

Necvičilo by se vám lépe, kdybyste věděla, že na konci tréninku si pochutnáte na dobrém jídle? Právě jídlo může být impulsem k tomu, abyste se pustila do ranního cvičení. Odměňte se palačinkou nebo bagetou – něčím, co byste si běžně nedala. Díky cvičení si můžete dovolit něco jiného než jen proteinovou tyčinku nebo jogurt s müsli.

Sdílejte článek na Facebooku se svými přáteli!

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial