Osobní rozvoj

5 ZPŮSOBŮ, JAK PŘEDEJÍT SYNDROMU VYHOŘENÍ V PRÁCI

Většina žen má v práci tolik stresu, že jim to zasahuje do soukromého života. Ne nadarmo se uvádí, že nejčastější příčinou stresu je naše zaměstnání. Je to i váš případ? Podnikněte tyto kroky a předejděte syndromu vyhoření v práci. Máme pro vás osvědčené tipy, jak na to!

žena v práci má syndrom vyhoření

Jak předejít syndromu vyhoření v práci?

Stres na pracovišti je v posledních letech důležitým tématem. Koneckonců pracovníci zůstávají produktivní, jen když zvládají stres. Zaměstnavatelé by se tak měli zaměřit na motivaci zaměstnanců a budování přívětivého pracovního prostředí. Bohužel jsme v Česku v tomto ohledu pozadu. Musíte se spolehnout sama na sebe a bojovat se stresem po svém. Jak tedy předejít syndromu vyhoření v práci?

1. Zbavte se syndromu podvodníka

Pokud se cítíte v práci ve stresu, je důležité přijmout a rozpoznat, co můžete ovlivnit a co ne. Zažívat můžete tzv. syndrom podvodníka, kdy pochybujete o svých dovednostech a potýkáte se s vnitřním strachem, že spolupracovníci odhalí, že jste „neschopná“. To vede k pocitu nedostatečnosti v práci a ke stresu.

TIP: S odbornou pomocí se naučíte identifikovat a řešit negativní vzorce myšlení a chování, které vám podkopávají sebedůvěru. Osvojíte si postup, jak se vyrovnat s úzkostí a stresem v zaměstnání.

2. Dodržujte každodenní pracovní rutinu

Není nad každodenní rutinu. Co si ale budeme říkat, s rychlými změnami na pracovišti je těžké udržet krok. Cítíte nejistotu a nevíte, jak změny zvládnete? Osvojte si v pracovních dnech zdravé návyky, které vám zlepší duševní pohodu. Co takhle dát si každé ráno oblíbený čaj a přečíst si jednu kapitolu knihy?

TIP: Vyrazte o pauze na procházku a vypněte si notifikace na telefonu. Nemyslete na nevyřešené úkoly a užívejte si pocit, že jste mimo pracovní prostředí.

Pokud nenacházíte klid v každodenních pracovních rutinách, naučte se na online kurzech nebo terapeutických sezeních, jak si vybudovat psychickou odolnost, rozvíjet se a adaptovat na změny na pracovišti.

3. Řekněte „NE“ a stanovte si hranice

Cítíte větší pracovní zátěž než v minulosti? Máte pocit, že musíte řešit nekonečný seznam úkolů? Tento nekontrolovatelný tlak na výkon vede k nadměrnému stresu, zvlášť když některé úkoly nestíháte v termínu. To má negativní dopad na váš celkový výkon.

Pokud se cítíte extrémně pracovně vytížená, budete si o tom muset promluvit s nadřízeným nebo požádat kolegy, aby vám nepřidávali další práci. Stanovte si s nimi hranice a dejte ostatním vědět, co po vás mohou chtít a co už ne.

Naučte se spravovat svůj pracovní čas, vizualizovat svou pracovní zátěž a říct „NE“, když vám starší kolegyně chce předat pracovní úkoly nad rámec vašich povinností a časových možností.

4. Ignorujte sociální sítě

Přestaňte mít výčitky svědomí, že nejste dostatečně produktivní jako vaše oblíbené influencerky, které vstávají v 5 hodin ráno a končí pozdě večer. Může to ve vás vyvolat pocit, že svůj volný čas neumíte efektivně využít. Jen vy ale víte, co jste schopna vydržet.

žena v práci má syndrom vyhoření

5. Promluvte si s manažery

Věděla jste, že práce manažerů také zahrnuje budování přátelského pracovního prostředí? Správný manažer by měl myslet na psychické blaho svých podřízených a měl by vědět, jak řešit problémy zaměstnanců.

Nebojte se nadhodit téma duševního zdraví. Manažer je tu od toho, aby s vámi komunikoval a posiloval mezilidské vztahy. Má za úkol vytvořit přívětivé, klidné a přátelské pracovní prostředí, kde se budete cítit spokojená.

Nezapomeňte, že syndrom vyhoření v práci je reálnější, než si myslíte. Prvním a zásadním krokem je uvědomit si, co vám způsobuje v práci nadměrný stres. Druhým krokem je promluvit si o tom s někým kompetentním, případně si s kolegy vymezit hranice, s čím jim pomůžete a s čím ne.

Sdílejte článek na Facebooku se svými přáteli!

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial